منظور از ساعت اکودرایو سیتیزن چیست؟

منظور از ساعت اکودرایو سیتیزن چیست؟
یکی از تکنولوژی های برند سیتیزن، اکو درایو می باشد که قابلیت های بسیار جذابی دارد. ما در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های انواع ساعت اکودرایو سیتیزن را بگوییم و چندتا از آن ها را به شما معرفی کنیم.

ساعت اکودرایو سیتیزن

سیتیزن یکی از برندهای ساعت مچی می باشد که همواره در حال اضافه کردن فناوری های جذاب و پیشرفته به ساعت های خود می باشد. فناوری اکودرایو (Eco-Drive) هم یکی از تکنولوژی های پیشرفته و کاربردی در ساعت های سیتیزن می باشد. انواع ساعت اکودرایو سیتیزن در میان علاقه مندان به ساعت های مچی بسیار پرطرفدار و کاربردی محسوب می شوند. زیرا این ساعت ها ویژگی های بسیار جذابی دارند که در ادامه مقاله آن ها را به شما معرفی می کنیم.

ساعت Eco-Drive سیتیزن چگونه کار می کند؟

در واقع جذاب ترین ویژگی های ساعت Eco-Drive سیتیزن، نحوه کار آن ها می باشد. این ساعت ها برخلاف بسیاری از ساعت های دیگر که با باتری کار می کنند، نیازی به باتری ندارند. بلکه این ساعت ها به کمک نور فعالیت می کنند. منظور از نور، تنها خورشید نیست. زیرا حتی نورهای داخلی هم به شارژ کردن ساعت کمک می کنند. اینگونه مطمئن می شوید که انرژی که ساعت در خود ذخیره می کند به راحتی تمام نمی شود. همچنین با ساعت اکودرایو سیتیزن، می توانید به محیط زیست کمک کنید. زیرا دیگر نیازی به باتری برای راه اندازی این ساعت ها ندارید.

ساعت مچی مردانه سیتیزن مدل BM7332-61P

ساعت های اکودرایو citizen نور را چه مقدار ذخیره می کنند؟

یک سوالی که ممکن است برای افراد به وجود بیاید این است که ساعت های اکودرایو نور را چه مقدار ذخیره می کنند؟ بهتر است که نگران این موضوع نباشید. زیرا اگر یک ساعت اکودرایو به طور کامل شارژ شود، می توانند تا مدت 5 سال کار کنند. قبلا این زمان 16 ماه بود. اما با پیشرفت تکنولوژی این زمان افزایش یافت تا دیگر افراد نگران تمام شدن انرژی ساعت اکودرایو سیتیزن نباشند.

در واقع اینکه ساعت چه مقدار انرژی را ذخیره می کند، به مدل آن بستگی دارد. از همین رو بهتر است که بدانید برخی از مدل های پیشرفته ساعت اکودرایو، می توانند به مدت 6 ماه در تاریکی هم کار کنند.

تقویم ساعت های اکودرایو

یکی دیگر از ویژگی های ساعت اکودرایو، تقویم آن ها می باشد. ویژگی مهم تقویم این ساعت ها، دائمی بودن آن ها می باشد. منظور از دائمی بودن تقویم ساعت اکودرایو سیتیزن این است که تا تاریخ 28 فوریه 2100 می توانند عمل کنند. به این صورت می توانید مطمئن شوید تا زمانی که ساعت شما سالم باشد، تاریخ تقویم آن به سر نمی رسد.

مزایا ساعت های Eco-Drive

تا به اینجای مطلب ما ویژگی های مهمی از ساعت های اکودرایو را بازگو کردیم. اما اگر بخواهیم مزایا ساعت های اکودرایو را یک بار دیگر بازگو کنیم به شرح زیر می باشد:

  • کاهش آلودگی که از طریق باتری به وجود می آید.
  • اکثر ساعت های اکودرایو ضد آب هستند.
  • برای شارژ کردن ساعت نیازی به پریز برق یا تعویض باتری ندارید.
  • از آنجایی که در ساعت اکودرایو سیتیزن باتری عوض نمی شود، نیازی به تنظیم مجدد زمان ندارند.
  • این ساعت ها حتی با نورهای مصنوعی و کم هم می توانند انرژی دریافت کنند و حتما نیاز به نور خورشید ندارند.
  • این ساعت ها زمان طولانی شارژ خود را مگه می دارند. (مدت زمانی که انرژی را نگه میدارند بستگی به مدل آن ها دارد.

معایب ساعت های اکودرایو citizen

ما تا به اینجای مقاله فقط از مزایا ساعت های Eco-Drive سیتیزن نام بردیم. اما بهتر است بدانید که این ساعت ها دارای برخی معایب هم هستند که باید به آن ها توجه داشت.

  • هزینه تعمیر این ساعت ها به علت سخت بودن گران می باشد.
  • خود ساعت های Eco-Drive نسبت به ساعت های کوارتز هم گران تر می باشد.
  • به دلیل آنکه این ساعت ها با نور شارژ می شوند باید بیشتر اوقات در دستتان باشند و در کمد نباید نگهداری شوند.
  • برای عملکرد ساعت نباید شارژ آن کم باشد. زیرا این کار موجب آسیب رساندن به خازن می شود.

این موارد، معایب انواع ساعت اکودرایو سیتیزن می باشد. اما همانطور که مشاهده کردید، اگر به خوبی از این ساعت ها مراقبت و نگهداری کنید، این معایب به سراغ شما نمی آید و از پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری می کند.

ساعت مچی زنانه سیتیزن مدل EM0924-85Y

معرفی ساعت های اکودرایو سیتیزن

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، می توان فهمید ساعت های اکودرایو بسیار مناسب است و علاقه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. حال اگر شما هم می خواهید یک ساعت اکودرایو داشته باشید بهتر است برخی از بهترین مدل های آن را بشناسید.

مدل های CB5880-54L، EX1484-81A، EM0503-83X، EM0504-81A، JY8078-01L و EX1538-50E از پرفروش ترین مدل های ساعت اکودرایو سیتیزن می باشند. در این مدل ها هم مردانه و هم زنانه وجود دارد. پس شما به راحتی می توانید یک ساعت اکودرایو citizen برای خود انتخاب کنید.

همچنین اگر می خواهید این مدل هایی که نام برده شد و دیگر مدل های این برند را مشاهده کنید، می توانید به قسمت ساعت های اکودرایو در سایت ما مراجعه کنید. در فروشگاه ما ساعت های Eco-Drive بسیاری وجود دارد که شما می توانید آن ها را مشاهده و خریداری کنید.

جمع بندی

برند سیتیزن یکی از معروف ترین برندهای ساعت مچی در جهان می باشد که تکنولوژی های جذابی به ساعت های خود اضافه کرده است. یکی از این تکنولوژی ها، Eco-Drive می باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل ویژگی های ساعت اکودرایو سیتیزن را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد دارید یکی از آن ها را داشته باشید، اطلاعات بیشتری در مورد این ساعت ها داشته باشید. همچنین اگر قصد خرید دارید، می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت، به طور اینترنتی ساعت مدنظر خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. ساعت های Eco-Drive چگونه شارژ می شوند؟ از آنجایی که این ساعت ها نیاز به باتری ندارند، با نور خورشید، مهتابی و ... شارژ می شوند.
  2. انواع ساعت اکودرایو سیتیزن چه مدت انرژی را نگه می دارند؟ این ساعت ها بستگی به مدلشان اگر کامل شلرژ شوند از 6 ماه تا 10 سال هم می توانند به کار خود ادامه دهند.
  3. تقویم ساعت های اکودرایو citizen چگونه است؟ تقویم این ساعت ها دائمی است یعنی آخرین روز تقویم آن ساعت ها 28 فوریه 2100 می باشد.
بازخوردها
    ارسال نظر