نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی

نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی
بند چرمی یکی از محبوب ترین بند در میان ساعت های مچی می باشد. اما نحوه نگهداری از اون حساس است. به همین دلیل در این مطلب نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی را برای شما بازگو می کنیم.

ساعت مچی های موجود در بازار از هر برندی که مد نظرتان باشند دارای مدل ها و طرح های مختلفی می باشند و با توجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و تولید شده اند. هر یک از این ساعت مچی ها مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند و به خاطر همین موارد است که می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند و توجه افراد خاصی را به خود جلب کنند. یکی از مواردی که در انتخاب ساعت سیتیزن یا هر برند دیگری بدون شک به آن توجه دارید جنس بند ساعت مورد نظرتان می باشد. ساعت مچی های بند چرمی از جمله موارد بسیار پرفروش و پرطرفدار می باشند که ما امروز می خواهیم بیشتر درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی با شما صحبت کنیم.

روش های مختلف نگهداری از ساعت بند چرمی

ساعت هایی که بند آن ها چرمی است از مقاومت، انعطاف پذیری بالا و زیبایی خاصی برخوردار می باشند. اما آنچه که درباره خرید و انتخاب این مدل ساعت مچی علاوه بر قیمت آن ها باید بدان توجه داشته باشید مسئله مربوط به نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی می باشد.

آگاهی از این مسئله به شما کمک می کند تا بدانید در چه شرایطی نباید از ساعت بند چرمی خود استفاده کنید و اصلا باید و نباید های مربوط به بهتر نگهداشتن این مدل ساعت مچی چیست؟ حتما می دانید که هرچه در نحوه نگهداری از ساعت مچی های خود بهتر و صحیح تر عمل کنید باعث افزایش عمر ساعت مچی خود نیز خواهید شد.

روش های مختلف نگهداری از ساعت بند چرمی

بالا بردن عمر ساعت بند چرمی 

بدون شک برای خیلی از شما دوستان عزیزی که قصد خرید ساعت اصل سیتیزن را دارید این سوال پیش خواهد آمد که اگر ساعت بند چرمی خریداری کنیم چطور باید از آن نگهداری کنیم که بتوانیم سال های زیادی همچون روز اول از زیبایی ساعت خود لذت ببریم؟

اشاره کردیم که یک سری باید و نبایدها برای نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی وجود دارد که اطلاع داشتن درباره آن ها می تواند به شما کمک کند تا کارهایی را انجام دهید که به افزایش عمر ساعت شما کمک زیادی خواهد کرد.

باید و نباید های نگهداری از ساعت بند چرمی

اگر به دنبال راه هایی هستید که به کمک آن بتوانید کاری کنید که ساعت بند چرمی شما همچون روزهای اول خود باشد به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • ساعت بند چرمی در مجاورت آب و رطوبت ماندگاری خود را کم کم از دست می دهد بنابراین دقت داشته باشد که در زمان استخر رفتن، استحمام کردن، شستن دست ها حتما ساعت را از دست خود باز کنید.
  • بندهای چرمی ساعت مچی از پوست حیوانات مختلف همچون کوسه و تمساح می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار می باشند اما اگر بی احتیاطی کنید و ساعت بند چرمی خود را در معرض عطر و ادکلن قرار دهید باعث کاهش عمر آن خواهید شد.
  • برای اینکه بهتر بتوانید در نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی کوشا باشید توصیه می کنیم که در زمان نظافت منزل که ممکن است آسیبی به ساعت وارد شود از آن استفاده نکنید و آن را از دست خود باز کنید.
  • نکته مهم بعدی درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی این است که، نباید بند ساعت را خیلی محکم به دست خود ببندید زیرا این کار باعث کشیدگی بند می شود و ممکن است که بند ساعت پاره شود.
  • بهترین روش هم برا تمیز کردن بند چرمی ساعت در صورتیکه کثیف شده باشد استفاده از آب سرد می باشد.
  • بالا بردن عمر ساعت بند چرمی 

روش ساخت بند چرمی ساعت

تا به اینجای کار برایتان از نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی  و یک سری باید و نبایدهای مربوط به این مسئله صحبت کردیم. حال می خواهیم برایتان از روش و نحوه ساخت این مدل بندهای ساعت مچی بگوییم تا در نگهداری از آن ها دقت بیشتری داشته باشید. می دانید که چرم از دو نوع طبیعی و مصنوعی می باشد که از پوست حیوانات مختلف همچون شتر مرغ، تمساح، کوسه و... ساخته شده است.

این بندهای ساعت با مواد مخصوص به دقت در کارخانه های مخصوص چرم سازی دباغی می شود تا دوام و ماندگاری بیشتری را بدست آورند. اما، آنچه که در این مقاله دارای اهمیت می باشد این است که شما دوستان عزیز باید در زمان خرید به این مسئله دقت داشته باشید که چرم به کار رفته برای بند ساعت مچی مورد نظر شما دارای طول عمر مشخصی می باشد یا خیر؟ همچون سایر بندهای ساعت خیلی زود خراب می شود؟

درست است که عمر ساعت مچی و حتی بند آن به نحوه نگهداری شما بستگی زیادی دارد اما اگر از همان ابتدا از دوام و مقاومت بالایی برخوردار نباشد و در زمان خرید به این مسئله دقت نکرده باشید می تواند تاثیری زیادی بر عمر ساعت مچی داشته باشد. بد نیست بدانید که عمر متوسط ساعت های با بند چرمی تقریبا 18 ماه می باشد که شما می توانید با رعایت و عدم رعایت موارد مربوط به نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی کاری کنید که این عمر متوسط افزایش یا حتی کاهش پیدا کند.

روش ساخت بند چرمی ساعت

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بوده تا امروز و با ارائه این مقاله هر آنچه که باید درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی بدانید را هر چند مختصر در اختیارتان قرار دهیم. باید یادآوری کنیم که ساعت هایی که دارای بند چرمی می باشند نسبت به سایر ساعت مچی های موجود در بازار از حساسیت بالایی برخوردار می باشند و قیمت نسبتا بیشتر هم دارند.برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت citizeniran.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی

  1. چرا ساعت بند چرمی نیازمند مراقبت بیشتری است؟ چرم یک ماده منحصربه‌فرد است که برای نظافت آن به مراقبت‌های خاصی احتیاج است. بنابراین استفاده مدام از ساعت های بند چرمی باعث می شود با عرق و آلودگی همراه و به‌ مرور زمان از بین برود.
  2. تفاوت چرم های مصنوعی و طبیعی در ساعت های بند چرمی چیست؟
    ساعت های بند چرمی طبیعی و غیر طبیعی از نظر قیمت، ظاهر و طول عمر با هم تفاوت دارند.
  3. عوض کردن مداوم بند چرمی ساعت مچی کار درستی است؟ بله، بند ساعت را به‌طور مرتب عوض کنید. شما میتوانید با استفاده از بندهایی با سیستم تعویض بند آسان، بند ساعت را به‌راحتی عوض کنید. این راه یکی از روش های نگهداری ساعت بند چرمی می باشد.
بازخوردها
    ارسال نظر