از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟

از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟
برای آنکه مطمئن شوید ساعت شما ضد آب است، باید راه های تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی را بدانید. ما در این مقاله آن راه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی

هنگامی که افراد یک ساعت مچی را با قابلیت ضد آب خریداری می کنند، ممکن است برای آن ها سوال پیش بیاید که آیا واقعا ساعت من ضد آب است؟ این سوال می تواند برای افراد مختلفی به وجود بیاید. ممکن است برای بررسی این که ساعت آن ها ضد آب است یا خیر، ساعت را زیر آب بگیرند تا از آن مطمئن شوند. اما در صورت ضد آب نبودن ساعت، مطمئنا ساعت خراب می شود. پس برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی باید راه های دیگری را امتحان کرد. ما در این مقاله می خواهیم به شما توضیح دهیم که از کجا بفهمید ساعت مچی شما ضد آب می باشد یا خیر.

ساعت مچی های ضد آب

هنگامی که شما می خواهید از یک فروشگاه خرید کنید، اگر معتبر باشد می توانید با اطمینان به حرف های فروشنده یا اطلاعات درج شده برای محصول، مطمئن شوید که ساعت ضد آب است یا خیر. زیرا افراد سودجو با ساخت ساعت مچی های تقلبی و فروختن آن ها به جای ساعت های اصل، ممکن است قابلیت هایی را که برای ساعت بیان می کنند راست نباشد. پس شما برای برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی می توانید از همان اول ساعت را از یک فروشگاه و نمایندگی معتبر تهیه کنید.

ساعت مچی های ضد آب

نمایندگی ساعت سیتیزن ایران یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر می باشد که شما می توانید با خیال راحت از آن ساعت های مورد پسند خود را خریداری کنید.

یک راه دیگر برای شناخت ساعت های ضد آب، نوشته هک شده بر روی آن ها می باشد. برروی ساعت های ضد آب نوشته هایی مانند ATM و یا Bar که جلوی آن ها یک عدد هک شده است. این نوشته ها با اعداد هرکدام نشان دهنده مقاومت ساعت در برابر آب را نشان می دهد که در ادامه خواهیم گفت.

نوشته های هک شده بر روی ساعت مچی مقاوم در برابر آب

همانطور که اشاره کردیم برای برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی باید به نوشته هک شده دقت کرد که هر کدام معنایی دارد. معنی این نوشته ها عبارت اند از:

  • 3 ATM: در هنگام شستن ظروف می تواند در برابر آب آن مقاومت کند. دقت کنید که آن را در آب نیندازید.
  • ATM 5: این ساعت ها را می توان در هنگام استحمام و هنگام شنا در دست های خود نگه داشت. اما دقت کنید که از پرش داخل استخر با این ساعت ها خودداری کنید.
  • ATM 10: این مدل ساعت ها به شما اجازه می دهند تا به همراه آن ها در آب های کم عمق غواصی کنید. اما در زیر آب نباید از دکمه ها استفاده کرد.
  • ATM 20: این ساعت ها در برابر آب، خیلی مقاوم می باشند. شما می توانید با این ساعت به آب های عمیق سفر کنید و لذت ببرید. اما بهتر است دستور استفاده از آن را رعایت کنید.

تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی

اما در برخی از ساعت های دیگر برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی یک نوشته دیگری هک می شود. اگر در ساعت شما نوشته Water Resistant 50 M هک شده بود یعنی ساعت شما می تواند در اعماق کم به همراه شما بیاید. هرچه عدد این نوشته بزرگتر باشد یعنی ساعت در برابر آب مقاوم تر می باشد و هرچه آن کمتر باشد، در برابر آب آسیب پذیر تر خواهد بود و باید دقت بیشتری داشت.

آیا می توان با ساعت ضد آب به سونا رفت؟

سازندگان ساعت های مچی برای آنکه ساعت ها در برابر خود مقاوم باشند، از واشرهای لاستیکی استفاده می کنند. از این واشرها هم برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی می توان استفاده کرد. اما یک نکته مهم درباره این واشرها این است که در برابر مکان هایی که بخار آب زیادی وجود دارد مانند سونا کیفیت آن ها را کم کنند.

 همچنین جکوزی و نور خورشید هم باعث گشاد شدن این واشر ها می شود. زیرا گرما این واشرهای لاستیکی را شل می کند و باعث گشاد شدن آن می شود که موجب می شود راه نفوذ آب باز شود. پس بهتر است این ساعت ها را در همچین مکان هایی استفاده نکنید.

چرا در زیر شیشه ساعت بخار جمع می شود؟

ممکن است در زیر شیشه ساعت برخی افراد، بخار جمع شود. این نشان می دهد که در ساعت شما آب نفوذ پیدا کرده است. حتی این اتفاق ممکن است پس از تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی اتفاق بیفتد. هنگامی که کیفیت واشرهای لاستیکی کاهش یابد، آب می تواند به ساعت نفوذ کند. این اتفاق بیشتر از طریق دسته کوک و قاب پشت ساعت اتفاق می افتد. پس شما باید هر چند وقت یکبار واشرهای ساعت ضد آب خود را تعویض کنید تا آن ها پوسیده نشود و آب به آن ها نفوذ نکند.

خرید ساعت مچی

جمع بندی

برای خیلی از افراد به خصوص شناگران، در هنگام خرید ساعت مچی، ویژگی ضد آب بودن آن اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر ساعت آن ها ضد آب نباشد، موجب خراب شدن آن ها می شود. ما در این مقاله راه های تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی را برای شما بازگو کردیم تا اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید، بتوانید آن ها را تشخیص دهید و خرید خوبی داشته باشید. همچنین می توانید برای خرید ساعت های ضد آب سیتیزن، از طریق فروشگاه آنلاین سیتیزن ایران اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. چرا باید ساعت مچی های ضد آب را از نمایندگی های معتبر بخریم؟ زیرا ممکن است فروشگاه های نامعتبر ساعت های تقلبی که در برابر آب آسیب پذیر هستند را به جای یک ساعت ضد آب به شما بفروشند.
  2. برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی باید به چه چیزی دقت شود؟ اگر بر روی ساعت نوشته هایی همچون ATM، Barو  Water Resistantبه همراه یک عدد هک شده باشد، یعنی ساعت شما ضد آب است.
  3. اگر بخار در زیر شیشه ساعت جمع شود نشانه چه چیزی است؟ در صورت وجود همچین چیزی یعنی آب از یک طریقی به ساعت مچی شما نفوذ پیدا کرده است.
بازخوردها
    ارسال نظر