چگونه سیتیزن اصل را تشخیص دهیم

چگونه سیتیزن اصل را تشخیص دهیم
امروزه در جهان برند های معتبر ساعت سازی وجود دارند که به عبارتی اسم در کرده اند و معروف شده اند و تولید کنندگان این برندها نیز با توجه به مشتری‌های زیادی که دارند هر روز سعی می‌کنند کیفیت محصول خود را بیشتر کرده و قیمت‌ها را رقابتی تر کنند.

چگونه ساعت سیتیزن اصل را تشخیص دهیم

اگر به دنبال ساعت‌هایی با کیفیت خوب و در عین حال مقرون به صرفه هستید، احتمالاً کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارند، برند Citizen را به شما معرفی خواهند کرد.

این شرکت بیش از 100 سال است که ساعت می‌سازد و به همین دلیل در دنیای ساعت سازی به خوبی تثبیت شده است. با این حال، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چرا عده‌ای اصرار دارند که حتما باید سیتیزن بخرند و از خود می‌پرسند مگر ساعت‌های سیتیزن اصل چقدر خوب هستند؟

 در این مقاله سعی بر آن داریم تا اندکی اطلاعات شما را در باره برند سیتی زن بالا ببریم

سیتیزن شرکت سازنده ساعت های ژاپنی که در سال 1918 تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت هایی است که تکنولوزی ساخت موتور ساعت را دارد. این تکنولوژی بسیار دقیق و سخت است و کمچانی ها معمولا اقدام به خرید آن می کنند نه تولید!!!

 Citizen در سراسر دنیا محبوبیت دارد و همه اقشار با هر سطح زندگی مالی که باشند، تمایل دارند تا ساعت‌های لوکس این برند را به دست ببندند.

از بین میلیون‌ها فروشگاه حضوری و اینترنتی که در تمامی قاره‌های جهان، عرضه کننده محصولات سیتیزن هستند، نمی‌توان با قاطعیت گفت که همه آن‌ها معتبرند و سیتیزن اصل را عرضه می‌کنند.

این یک واقعیت است که وقتی برندی در دنیا معروف می‌شود، سودجویان بسیاری هستند که تلاش می‌کنند تا با تولید و عرضه نمونه‌های مشابه و تقلبی، برای خود سودی دست و پا کنند.

بنابراین دانستن این نکته که چگونه باید سیتیزن اصل را از فیک تشخیص دهید می‌تواند به شما کمک کند که پول خود را در جهت درستی مصرف کنید.

مانند بسیاری از برندهای ساعت، ساعت های Citizen آزمون زمان را پس داده‌اند و کیفیت را با سبکی بی دردسر با قیمتی مقرون به صرفه ترکیب کرده‌اند. احتمالاً در حال حاضر یک ساعت سیتیزن اصل با ارزش  در مجموعه خود دارید و وقتی کسی از شما تعریف می‌کند و می‌پرسد مدل آن چیست؟! مدل دقیق آن را به خاطر نمی‌آورید، چراکه تنوع طرح و مدل در برند سیتیزن به شدت بالاست.

نکات مهم در هنگام خرید آنلاین ساعت سیتیزن

اگر از شما بپرسیم مهم‌ترین اصل برای خرید اینترنتی یک محصول از یک فروشگاه آنلاین چیست، چه پاسخی خواهید داد؟! قیمت مناسب؟! کیفیت محصول؟! و یا اعتبار فروشنده؟!!

اشتباه نکنید، مهم‌ترین اصل در انتخاب یک آنلاین شاپ یا فروشگاهی که فروش اینترنتی نیز دارد، اعتبار فروشنده است. اگر به فروشنده اعتماد داشته باشید، نگران قیمت، تقلبی بودن جنس، نحوه ارسال کالا و دیگر موارد نخواهید بود.

هنگام خرید آنلاین برای هر ساعت سیتیزن، به فروشگاه‌هایی که مجاز به فروش ساعت‌های سیتیزن هستند، مراجعه کنید، اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید درباره آن فروشگاه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی پرس و جو کنید، نظر مشتریان را جویا شوید و اطمینان حاصل کنید که فروشگاه انتخابی شما، یک مرکز مطمئن و خوشنام است که سیتیزن اصل عرضه می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم هرگز سراغ وب‌سایت‌هایی که بیش از 50 درصد تخفیف ارائه می‌دهند، نروید. زیرا هم شما می‌دانید، هم ما و هم فروشنده که سیتیزن اصل، ارزان نیست! در واقع اگرچه قیمت این ساعت‌ها با توجه به کیفیت و دقتی که دارند، کاملا معقول و منطقی است، اما تخفیفات باورنکردنی روی نمونه‌های اصل ممکن نیست، زیرا به ضرر فروشنده است و از قیمت خرید خودش هم کمتر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین قطعا کاسه‌ای زیر نیم کاسه است!

فروشگاه‌های اینترنتی غالبا محصولات خود را در قالب آلبوم عکس معرفی می‌کنند. از فروشندگانی که از عکس‌های خارج از فوکوس استفاده می‌کنند، خرید نکنید.

نه فقط به این علت که گردانندگان وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی این مجموعه آماتور هستند، بلکه به این دلیل که این سبک عکاسی معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که فروشنده قصد دارد توجه شما را از جزییات پرت کند و به سمت کلیات ببرد. در این وضعیت، تشخیص سیتیزن اصل از نمونه فیک و تقلبی دشوار می‌شود و اتفاقا هدف سودجویان از این سبک عکاسی نیز همین است.

بر عکس این قضیه هم صادق است، وقتی یک فروشگاه محصولات خود را با ارائه تصاویری واضح از جزیی‌ترین امکانات و قطعات ساعت سیتیزن به نمایش می‌گذارد، یعنی قصد دارد به شما ثابت کند که ارایه دهنده ساعت اصل است.

 در هنگام خرید حضوری ساعت سیتیزن به چه نکاتی دقت کنیم

اگر برای خرید ساعت سیتیزن به صورت حضوری اقدام کردید، بند ساعت را بررسی کنید، آرم ساعت سیتیزن اصل با شماره مدل روی بند حک شده است. همچنین درب پشتی صفحه کریستال را بررسی کنید که آرم citizen با فونت صحیح و در مرکز قاب پشتی باشد.

می‌توانید از وب‌سایت رسمی ساعت سیتیزن دریابید که نوع ساعت Citizen انتخابی شما دقیقاً چگونه باید باشد. بسیاری از ساعت‌های فیک، از اجزای ساعت‌های مختلف تشکیل شده‌اند، یعنی قطعات آن‌ها اصل شرکت سیتیزن نیست و سر هم‌بندی شده‌اند. بنابراین رنگ، صفحه و عقربه مدل درخواستی را با نمونه اورجینال سایت رسمی سیتیزن با هم مقایسه کنید و در صورت وجود هر گونه تفاوت بدانید که با سیتیزن اصل طرف نیستید.

 به عنوان مثال، کرنوگراف Citizen Watch معتبر دارای یک قاب گردان است که نمونه‌های جعلی فاقد این امکان هستند.

خوب است بدانید که تمام ساعت‌های سیتیزن اصل با اسناد رسمی همراه با ضمانت‌نامه کامل شرکت سازنده عرضه می‌شوند، اگر فروشنده ضمانت‌نامه مهر شده ارائه ندهد، به اصالت کالا شک کنید.

ضمنا باید اطلاعات مدل و سریال محصول را با آنچه در دفترچه و ضمانت نامه آمده تطبیق دهید تا مطمئن شوید که سیتیزن اصل را خریداری کرده‌اید.

من یک ساعت سیتیزن دارم، چگونه بفهمم که اصل است یا تقلبی؟!

در شرایطی که یک ساعت سیتیزن هدیه گرفته‌اید و یا یک سیتیزن قدیمی دارید که نمی‌دانید از کجا خریداری شده و دوست دارید بدانید اصل است یا تقلبی، خوب است بدانید که بیشتر ساعت‌های تقلبی برای فریب دادن خریدار، با ظاهری شیک طراحی شده‌اند و در نتیجه، سازندگان بر این تمرکز می‌کنند که بیرون ساعت را تا حد ممکن شبیه به ساعت اصلی کنند.

با این حال، برای صرفه‌جویی در هزینه، داخل ساعت (یعنی  موتور و قطعات) معمولاً با آنچه در ساعت اصلی وجود دارد متفاوت است.

یک راه نسبتا قابل اعتماد برای بررسی سیتیزن اصل، این است که پشت آن را بردارید و ببینید داخل آن چیست.

البته ناگفته نماند که این کار، مهر و مومی که شامل گارانتی می‌شود و یا ویژگی ضد آب بودن ساعت را تحت  تاثیر قرار می‌دهد، اما خب، اگر خیلی برایتان مهم است که از اصل یا تقلبی بودن ساعت سر در بیاورید، چاره‌ای نیست!

 بررسی کنید که آیا پشت قاب ساعت، مهر سیتیزن زده شده است؟ برای اطمینان بیشتر، بهتر است ساعت خود را نزد ساعت فروشی ببرید که ساعت‌های Citizen را می‌فروشند و مبالغی به آن‌ها بپردازید تا پشت آن را باز کنند و قطعات داخلی ساعت را بررسی کنند.

 آن‌ها می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما صاحب یک ساعت سیتیزن اصل هستید یا آنچه در دست دارید نمونه‌ای ارزان و تقلبی است.

مساله دیگر این است که ساعت تقلبی معمولا دستبند سنگین، کدر و بی‌کیفیت دارد. اگرچه برند سیتیزن با وسواس خاصی اقدام به طراحی دستبند و انتخاب متریال مصرفی می‌کند، اما در نمونه‌های فیک برای پایین آوردن هزینه‌ها از مواد بی‌کیفیت و ارزان استفاده می‌شود که حتی برای پوست حساسیت‌زا هم هستند.

مزایای ساعت های سیتیزن اصل چیست؟

اگرچه به راه‌های تشخیص سیتیزن اصل از نمونه‌های تقلبی در این مطلب پرداختیم، اما آیا واقعا ساعت سیتیزین اورجینال مزایای قابل ملاحظه‌ای دارد که مجبور باشیم بیشتر برایش هزینه کنیم و این همه وسواس در خرید آن به خرج دهیم؟! قطعا همین طور است.

ساعت سیتیزن فوق‌العاده است. دلیلش هم این است که این شرکت از مواد اولیه با کیفیت خوب استفاده می‌کند. علاوه بر این، این شرکت در خط مقدم نوآوری مقرون به صرفه است.

  • مواد باکیفیت

سیتیزن اصل دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ یا تیتانیوم باکیفیت است که به یک بند چرم طبیعی یا دستبند استیل ضد زنگ متصل می‌شود.

 روکش صفحه سیتیزن اصل، از شیشه معدنی ساخته شده است. شیشه معدنی ماده خوبی در صنعت ساعت‌سازی است، زیرا در برابر خش بسیار مقاوم‌تر از شیشه اکریلیک است که در برخی از ساعت‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود.

  • قابل اعتماد و همراه با خدمات پس از فروش

ساعت های سیتیزن بسیار قابل اعتماد هستند. این به این دلیل است که آن‌ها از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند. همچنین کنترل کیفی بسیار دقیقی دارند و حرکاتی که تولید می‌کنند نوآورانه هستند، اما این همه ماجرا نیست.  سیتیزن اصل، بسیار قابل اعتماد است، زیرا سیتیزن انواع مختلفی از گارانتی‌ها را برای ساعت‌هایی که می‌فروشد عرضه می‌کند.

 اول از همه 3 سال گارانتی وجود دارد که تمام ساعت‌های اتوماتیک و کوارتز آن‌ها را پوشش می‌دهد. فرقی نمی‌کند ساعت را در کدام کشور خریداری کرده‌اید، تا زمانی که از نمایندگی مجاز خریداری شده باشد، مشمول گارانتی خواهد شد.

علاوه بر این، ساعت‌های Citizen Eco-Drive یا Promaster در واقع دارای پنج سال ضمانت هستند که برای ساعت‌هایی در این محدوده قیمت کاملاً ویژه است. مانند گارانتی 3 ساله، شامل قوانین مشابهی است مانند این که شما باید ساعت را از یک فروشنده مجاز خریداری کرده باشید.

  • پیشگام در نوآوری

سیتیزن اصل، مجهز به انواع امکانات خلاقانه مانند ضد آب بودن، باتری دائمی داشتن و استفاده از نور خورشید برای شارژ ساعت است. بنابراین همیشه یک سر و گردن از بقیه رقبای خود پیش بوده است و همین نوآوری‌ها آن را به یکی از محبوب‌ترین برند ساعت در جهان تبدیل کرد.

اگر به دنبال نمایندگی ساعت سیتیزن می‌گردید تا با خیال راحت اقدام به خرید سیتیزن اصل کنید و مجبور نباشید بند و قاب ساعت را بررسی کنید یا شماره سریال را برای این شرکت ایمیل نکنید، می‌توانید روی ما حساب کنید.

 

ساعت های سیتی زن اصل به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

ساعت های سیتیزن کوارتز ( باتری )

سری اقتصادی شرکت سیتیزن که با باتری کار می کند. برای کسانی طراحی شده که قدرت خرید بالایی را ندارند و به جز تعویض باتری نیاز به نگهداری خاصی ندارند.

ساعت های سیتیزن مکانیکی ( اتوماتیک )

سری میان رده که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در این ساعت ها یک وزنه فلزی است که به موتور متصل است و به آسانی با حرکت دست می چرخد و انرژی مورد نیاز ساعت را تامین می کند.

ساعت های سیتیزن اکودرایو ( شارژ نوری )

تمرکز اصلی شرکت سیتیزن بر روی طراحی و تولید ساعت های خاص اکو درایو است. این ساعت های قادر به تبدیل نور های طبیعی و مصنوعی به انرژی را دارند ، در واقع این ساعت ها قادر هستند بدون نیاز به تعویض باتری تنها با در معرض گرفتن نور حداقل 6 ماه حتی در تاریکی کار کنند.

تشخیص سیتیزن اصل و غیر اصل

یکی از ساده ترین راه های تشخیص سیتی زن اصل از غیر اصل نگاه کردن به کیفیت ساخت محصول می باشد. بعضی از مدلها به قدری اختلاف کیفیت دارند که با بررسی ظاهری و نگاه کردن به فونت نوشتاری به سادگی قادر به تشخیص آن هستید.

تمامی ساعت های سیتیزن دارای شماره مدل هستند که به راحتی با سرچ در اینترنت میتوانید مدل رو در سایت های اصلی ببینید.

تمامی ساعت های سیتیزن دارای دفترچه گارانتی می باشند که فروشنده موظف به یادداشت سریال های ساعت در آن می باشد.

در سیتیزن های اکودرایو یک دفترچه راهنما ( نحوه تنظیمات و شارژ ساعت ) همراه با یک کارت گارانتی بابت خدمات جهانی ساعت نیز موجود است که در آن سریال ساعت درج می شود. توچه داشته باشید که سریال درج شده متعلق به ساعت شما می باشد.

شماره درج شده پشت درب ساعت شما اعدادی 10 تا 11 رقمی هستند

شماره درچ شده پشت درب ساعت به ویژگی های ساعت بستگی دارد و برای هر ساعت در جایی متفاوت است.

تصاویر برای توضیح ممکن است در ساعت شما متفاوت باشد و شماره پشت درب ساعت شما در جای دیگر مهر شده باشد.

 

بازخوردها
    ارسال نظر